کارتن های مخصوص اسباب کشی
نوشته شده توسط : مجید

یکی از مهمترین ابزارها برای اسباب کشی و حمل بار در هنگام جابه جایی کارتن اسباب کشی است. کارتن ها علاوه بر نظم دادن به روند کار جابه جایی ، در محافظت از اسباب نیز کاربرد فراوانی دارند. برای تهیه کارتن مناسب برای اسباب کشی لازم است نکاتی را بدانید.

انتخاب بهترین کارتن

بهترین کارتن برای اسباب کشی کارتن های ۵لایه هستند که از استحکام کافی برای حمل اسباب منزل مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر استحکام کارتن های اسباب کشی، اندازه و سایز آنها نیز اهمیت فراوانی دارند. کارتن های اسباب کشی نباید در ابعاد خیلی بزرگ و نه در ابعاد خیلی کوچک مورد استفاده قرار گیرند.

یکی از نکات مهم برای استفاده از کارتن در اسباب کشی استفاده از کارتن های نو و سالم است. زیرا در صورت مناسب نبودن ممکن است به اسباب شما آسیب وارد شود.

قیمت کارتن

کارتن با توجه به سایز و اندازه آنها قیمت های متفاوتی دارندتعدادی از شرکت ها این کارتن ها را به صورت بسته ای و تعدادی از شرکت ها آنها را به صورت دانه ای به فرو ش می رسانند. برای تهیه کارتن با قیمت مناسب پیشنهاد می شود با شرکت های اسباب کشی و بسته بندی تماس گرفته و از قیمت کارتن های اسباب کشی مطلع شوید.

لزوم بسته بندی وسایل در کارتن های بسته بندی وسایل منزل

بسته بندی یک اقدام بسیار مهم در اثاث کشی و باربری است.

تمامی اقلامی که قرار است در طول حمل اثاثیه به خانه جدید انتقال یابد باید به گونه ای بسته بندی شود که سلامت انها در طول انجام مراحل جابه جایی حفظ شود. اقلامی که قابلیت قرار گرفتن در کارتن برای اسباب کشی و جعبه ها را دارند بهتر است درون کارتن قرار گرفته و بسته بندی شوند و سایر اقلام بزرگتر که داخل جعبه قرار نمی گیرند مثل مبلمان و امثال آن را با روشهای دیگر مثل استفاده از پلاستیک های حباب دار و یا روکش های محافظ می توان بسته بندی کرد.

بسته بندی با استفاده از کارتن برای اسباب کشی کاری است که نیاز به سازماندهی و برنامه ریزی دارد و احتمالا وقت زیادی را از شما می گیرد ،اما در عوض شانس موفقیت شما در طول جابجایی اثاثیه منزل و عدم بروز خسارت و شکستن وسایل افزایش می یابد.

کاربرد های کارتن

از کارتن های اسباب کشی می توان در بسته بندی اقلام مختلفی از قبیل :

  • بسته بندی کتاب
  • بسته بندی کفش
  • بسته بندی لباس
  • بسته بندی مواد غذایی
  • بسته بندی ظروف چینی و وسایل آشپزخانه
  • بسته بندی لوازم خواب
  • بسته بندی لوازم دکوری و خرده ریز های داخل سالن

….. استفاده کرد .

در کل تمام وسایل خرده ریز موجود در منزل را باید در کارتن های مناسب بسته بندی کرد. چرا که اگر لوازم خرده ریز ،داخل کارتن با ابعاد نا مناسب قرار گرفته و بسته بندی شود علاوه بر احتمال آسیب دیدن و شکستن آنها در طول مراحل جابه جایی احتمال گم شدن آنها نیز به مراتب افزایش میابد .

نکات مهم در استفاده از کارتن

به یاد داشته باشید که در بسته بندی اقلام سنگین مانند کتاب از کارتن های سایز بزرگ استفاده نکنید ، زیرا باعث می شود کارتن حمل بیش از اندازه سنگین شود و جابجایی آن برای شما دشوار باشد . شما میتوانید برای این کار از کارتن مخصوص حمل کتاب استفاده کنید و کتاب های تان را بسته بندی کنید . یادتان باشد اگر برای این کار مجبور به استفاده از کارتن های سایز بزرگ هستید می توانید وزن عادی داخل کارتن حمل بار را با کتاب پر کنید و سایر فضای خالی جعبه را با وسایل سبک تر از قبیل ( سی دی ها ،توپ های جوراب ، بالش و کوسن) پر نمایید.

اگر نگران این هستید که وسایل تان داخل کارتن ، هنگام اسباب کشی ممکن است خیس و یا رطوبت داخل کارتن بسته بندی نفوذ کند می توانید یک کیسه زباله داخل کارتن حمل بار قرار داده و سپس کتاب های حساس و سایر وسایل تان را داخل آن گذاشته ودر کیسه را بسته وکارتن را بسته بندی کنید ..

کارتن های اسباب کشی را از کجا تهیه کنیم؟

کارتن مناسب برای بسته بندی وسایل منزل را می توانید از شرکت های بسته بندی و همچنین شرکت های تولیدی کارتن تهیه کنید. این شرکت ها با توجه به نیاز بازار کارتن های مختلف را تولید و در دسترس شما قرار میدهند. بسیاری از این شرکت ها کارتن ها را به صورت آنلاین و حتی سفارش تلفنی در اختیار شما قرار میدهند. علاوه بر آن شما می توانید به مراکز فروش لوازم بسته بندی مراجعه کنید و کارتن های اسباب کشی را تهیه کنید.

شرکت کارتن کالابر با توجه به متراژ منازل و لوازم موجود در آنها بسته های از قبل طراحی شده ای را آماده کرده است که میتواند نیاز شما به این کارتن ها را کاملا برآورده سازد . شما میتوانید با تماس با شرکت کارتن کالابر هر یک از این بسته ها را که شامل انواع کارتن در سایز ، ابعاد و تعداد متنوع میباشد را تهیه کنید و در صورتی که بخشی از لوازم موجود در بسته خریداری شده ، مورد استفاده شما قرار نگرفت می توانید آنها را به شرکت بازگردانید و کلیه مبلغ آن را دریافت کنید.

نکات مهم در بسته بندی وسایل حساس

شما ممکن است مجموعه ای از ظروف چینی بسیار حساس و گرانبها که از مادر یا مادربزرگتان به ارث رسیده است را داشته و از ترس اینکه مبادا آسیبی به آنها وارد شود حتی از آنها استفاده نکرده باشید . اکنون نگران بسته بندی این مجموعه برای اسباب کشی می باشید. چاره کار شما استفاده از کارتن بسته بندی ۵ لایه مقاوم و استفاده از روشها و تکنیک های مهم بسته بندی می باشد.

همچنین کارتن های رگال دار اسباب کشی برای بسته بندی لباس های کمد شما مناسب میباشد . این کارتن ها مانند یک کمد کوچک عمل کرده و می توانید لباس های حساس و مجلسی و انواع کت و شلوار را داخل آن آویزان کرده تا از چروک و خراب شدن لباس هایتان جلوگیری نمایید.

لازم به ذکر است شما میتوانید از کارتن های اسباب کشی سایز بزرگ برای بسته بندی وسایل برقی داخل آشپزخانه و یا انواع قابلمه و ظروف پلاستیکی که دارای حجم زیاد و وزن کم میباشند استفاده کنید.

انواع کارتن

کارتن موزی

کارتن بسیار محکم و با کیفیت که با نام کارتون موزی شناخته می‌شود. برای بسته‌بندی چینی و کریستال مناسب است و برای بسته‌بندی کتاب، سرویس غذاخوری، اوراق اداری، لوازم دکوری و ... نیز استفاده می‌شود.

کارتن شکستنی

کارتن محکم مناسب اشیاء شکستنی متوسط و بزرگ. از کارتون شکستنی برای بسته‌بندی کالا و اثاثیه سنگین و شکستنی مانند بشقاب، لیوان، چینی، غذاخوری، لوازم آشپزخانه و ظروف کریستال استفاده می‌شود.

کارتن زونکن

کارتون حمل و بسته‌بندی لوازم اداری که به کارتن زونکن معروف است. اندازه این کارتن مناسب زونکن، اوراق اداری، پوشه و پرونده، مدارک و کتاب است و بیشتر جهت جابجایی و حمل لوازم اداری در شرکت و بانک کاربرد دارد.

کارتن بزرگ

کارتون بزرگ در سایزهای مختلف به شکل مکعب مربع یا مکعب مستطیل تولید می‌شود. این کارتن همه منظوره و جهت بسته‌بندی اسباب و اثاثیه متوسط و بزرگ، فریت بار، حمل و نقل و اسباب‌کشی استفاده می‌شود.

انتخاب کارتن مناسب اسباب‌کشی و خرید لوازم بسته‌بندی مناسب می‌تواند بسته‌بندی آسان و درنهایت اسباب‌کشی آسان به همراه داشته باشد.

از مهم‌ترین لوازم اسباب‌کشی، جابجایی اثاثیه منزل و لوازم اداری و همچنین حمل بار، کارتن اسباب‌کشی یا کارتون خالی است. استفاده از کارتن اثاث‌کشی علاوه بر نظم دادن به روند اثاث کشی، در محافظت از وسایل نیز مؤثر است. کارتن اسباب‌کشی در سایز و ضخامت مختلف جهت بسته‌بندی و حمل اشیاء و کالاهای متفاوت تولید می‌شود.
  • بهترین کارتن اسباب کشی - بهترین کارتن برای اسباب‌کشی و جابجایی اسباب و اثاثیه منزل و اداره بسته به وزن و نوع وسایل کارتن‌های پنج و سه لایه هستند که از استحکام کافی برای حمل و بسته‌بندی برخوردارند. علاوه بر استحکام، اندازه و سایز کارتن نیز اهمیت دارد. کارتن اسباب‌کشی و فریت بار نباید در ابعاد خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک تولید و استفاده شود.
  • قیمت کارتن خالی - تعداد، سایز و ضخامت کارتن در قیمت کارتن خالی یا کارتون اسباب‌کشی مؤثر است. برای خرید کارتن با قیمت ارزان، کارتن را به‌صورت مستقیم از کارتن‌سازی خریداری کنید و به خاطر داشته باشید که درصورت استفاده از کارتن دست‌دوم و کارتن ضایعات ممکن است به اسباب و وسایل شما هنگام حمل و جابجایی اثاثیه آسیب وارد شود.
  • لزوم بسته بندی - بسته‌بندی در اثاث‌کشی و باربری بسیار مهم است. اسباب و اثاثیه باید به گونه‌ای بسته‌بندی شود که سلامت آنها در طول مراحل جابجایی حفظ شود. اقلامی که امکان بسته‌بندی در کارتن را دارند بهتر است در کارتون قرار بگیرند و سایر اقلام مانند مبلمان و سرویس چوب، یخچال، گاز و ... با استفاده از پلاستیک حباب‌دار و یا روکش محافظ، محافظت شوند.

کارتن شماره 1 » کارتن موزی (کارتن شکستنی نوع 1 )

ابعاد کارتن : ( طول 52 ) (عرض 35 ) ( ارتفاع 22 )

حجم کارتن : این کارتن حجمی برابر کارتن موزی دارد.

مشخصات :

  • پنج لایه با کیفیت بالا.
  • کارتن تمیز و نو.
  • مناسب برای حمل اثاثیه منزل.
  • مناسب برای حمل انواع بار.

توضیحات : از این کارتن می توان برای بسته بندی وسایل شکستنی همچون چینی و کریستال استفاده کرد. این کارتن برای وسایل مانند کتاب، سرویس غذا خوری، ورق های A4 و وسایل شکستنی مناسب است.

کارتن شماره 2 » کارتن شکستنی نوع 2

ابعاد : (طول 55 ) ( عرض 35 ) (ارتفاع 30 )

حجم کارتن : این کارتن حجمی 1.5 برابر کارتن موزی دارد.

مشخصات :

  • پنج لایه و درجه یک.
  • کارتن نو و با کیفیت.
  • خوش دست و خوش فرم.

توضیحات : در این کارتن می توان اجسام سنگین و شکستنی مانند سرویس بشقاب، انواع لیوان، انواع چینی، سرویس غذا خوری، لوازم آشپزخانه، لوازم حمام، انواع ظروف کریستال، کتاب و... قرار داد.

کارتن متوسط : فروش کارتن بسته بندی و کارتن زونکن برای وسایل متوسط.

کارتن شماره 3 » کارتن زونکن

ابعاد : (طول 63 ) ( عرض 37 ) ( ارتفاع34 )

حجم کارتن : این کارتن حجمی 2.1 برابر کارتن موزی دارد.

مشخصات :

  • مخصوص انواع زونکن.
  • پنج لایه و باکیفیت.
  • کارتن نو و تمیز.

توضیحات : این کارتن مخصوص انواع زونکن اداری ، شرکتی ، بانکی و ... است. شما می توانید زونکن را بصورتی که در قفسه دفتر خود قرار داده اید، در کارتن قرار دهید تا مدارک داخل هر زونکن جابجا نشود. از این کارتن همچنین برای بسته بندی وسایل خانه، می توان استفاده کرد.

کارتن شماره 4

ابعاد : ( طول 60 ) ( عرض 40 ) (ارتفاع 30 )

حجم کارتن : این کارتن حجمی 2 برابر کارتن موزی دارد.

مشخصات :

  • پنج لایه و با کیفیت.
  • مناسب برای بسته بندی تابلو.
  • کارتن نو و تمیز.

توضیحات : در این کارتن می توان وسایل شکستنی متوسط را قرار داد. با سایز مناسب برای بسته بندی تمامی وسایل شکستنی. برای بسته بندی شیشه، انواع تزیینات دیواری، تابلو فرش، سرویس غذا خوری، سرویس کریستال، قاب عکس و مایکروفر مناسب است.

کارتن شماره 5 » مکعب مستطیل

ابعاد : (طول 60 ) (عرض 40 ) ( ارتفاع 40 )

حجم کارتن : این کارتن حجمی 2.5 برابر کارتن موزی دارد.

مشخصات :

  • بسیار خوش فرم.
  • پنج لایه و باکیفیت بالا.
  • کارتن نو و تمیز.

توضیحات : برای بسته بندی وسایل شکستنی متوسط همچون انواع قوطی، انواع بطری شیشه ای، سرویس قابلمه، مایکروویو، مخلوط کن، سرخ کن، پلوپز، توستر، زودپز. بهترین گزینه برای بسته بندی انواع لوازم متوسط آشپزخانه.

کارتن بزرگ : کارتن با قیمت ارزان در سایز بزرگ برای بسته بندی وسایل بزرگ.

کارتن شماره 6 » کارتن بزرگ مکعب مستطیل

ابعاد : ( طول 60 ) ( عرض 40 ) (ارتفاع 60 )

حجم کارتن :این کارتن حجمی 4 برابر کارتن موزی دارد.

مشخصات :

  • پنج لایه و باکیفیت.
  • کارتن بزرگ و جادار.
  • کارتن نو و تمیز.

توضیحات : این کارتن با حجمی بالایی که دارد، می توان برای بسته بندی انواع وسایل حجیم و بزرگ مورد استفاده قرار گیرد. از جمله این وسایل می توان انواع سرویس قابلمه، انواع سطل، انواع سبد و ... را نام برد. شما می توانید کارتن های کوچک خود مثل ظروف کریستال که کارتن مخصوص خود را دارند، برای جلوگیری از شلوغی در هنگام اسبابکشی داخل این کارتن قرار دهید.

کارتن شماره 7 » کارتن بزرگ مربع

ابعاد : (طول 50 ) (عرض 50 ) ( ارتفاع 50 )

حجم کارتن : این کارتن حجمی 3.5 برابر کارتن موزی دارد.

مشخصات :

  • پنج لایه، محکم و باکیفیت.
  • کارتن نو و تمیز.
  • حجم زیاد.
  • کارتن مورد استفاده برای لوستر.

توضیحات : برای بسته بندی کلیه لوازم کامپیوتر مناسب است. برای بسته بندی انواع وسایل بزرگ شکستنی بسیار مناسب است. برای بسته بندی انواع وسایل همچون کلمن، فلاسک، سرویس قابلمه، انواع گلدان شیشه ای و ...مورد استفاده قرار می گیرد. برای بسته بندی لوستر مناسب است. مناسب بسته بندی لوازم پلاستیکی حجیم.

کارتن شماره 8 » کارتن مادر

ابعاد : ( طول 70 ) ( عرض 50 ) ( ارتفاع 50 )

حجم کارتن : این کارتن حجمی 4.5 برابر کارتن موزی دارد.

مشخصات :

  • پنج لایه، محکم و باکیفیت بالا.
  • کارتن با حجم بالا برای وسایل حجمی.
  • کارتن نو و تمیز.

توضیحات : برای بسته بندی کلیه وسایل حجمی و بزرگ مناسب است، برای بسته بندی لوازم درشت می توان از این کارتن استفاده کرد. شما می توانید برای جلوگیری از شلوغی خانه در هنگام اسبابکشی، کارتن ها و لوازم کوچک را داخل این کارتن قرار دهید. مناسب بسته بندی لباس.

کارتن و حمل بار در ابعاد متفاوت

کارتن حمل بار 5 لایه با مقاومت بالا از ابزار مفید در جابجایی است. کارتن قطعاً یکی از ضروری‌ترین تجهیزات در باربری است. در اتوبار کارتن کالابر انواع کارتن بسته بندی اسباب کشی را در ابعاد مختلف ارائه می‌نماییم.

برای بسته بندی تمامی وسایل می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

از مشخصه‌های اصلی یک جعبه اسباب کشی این است که مقاومت بالایی داشته باشد. و بتواند وزن بار درون خود را به‌خوبی تحمل کند. پس از چیدن منظم وسایل در کارتون های حمل بار لازم است تا درب آن را با چسب محکم ببندید. برای اطمینان بیشتر آن را حتماً طناب‌پیچ نیز کنید.

کارتن مخصوص اسباب کشی و حمل بار 5 لایه

کارتن های 5 لایه دارای مقاومت بسیار بالایی می‌باشند. و این از برترین مزایای آن‌ها است.

از کارتن بسته بندی اسباب کشی 5 لایه می‌توانید برای بسته بندی لوازم حساسی همچون:

  • انواع ظروف بلور و چینی
  • وسایل شکستنی

و ... استفاده کرد. کارتن بسته بندی اسباب کشی می‌تواند به‌خوبی از اثاثیه شما محافظت کند. و از خسارت‌های ناشی از ضربه و ... جلوگیری می‌نماید.

این جعبه‌های مقاوم مناسب تمامی ارادی است که به وسایل خود اهمیت زیادی می‌دهند. و نسبت به این وسایل حساسیت دارند.

کارتن برای اسباب کشی با قیمت مناسب

انواع کارتن برای اسباب کشی توسط ما در باربری کارتن کالابر بفروش میرسد. در اتوبار کارتن کالابر بهترین و مناسب‌ترین قیمت کارتن حمل بار را ارائه می‌نماییم. لازم به ذکر است کلیه تجهیزات برای استحکام و محکم‌تر کردن درب جعبه‌ها نیز توسط ما ارائه می‌گردد.

کارتن بسته بندی اسباب کشی با آرم مخصوص کارتن کالابر

کارتن کالابر طراح انواع کارتن بسته بندی اسباب کشی و کارتن حمل بار است. انواع کارتن برای اسباب کشی را با طراحی خاص و منحصربه‌فرد منقش به آرم خود تولید نموده‌ایم. کارتن حمل بار در این شرکت در اندازه‌های مختلف تولید می‌شود. کارتن برای اسباب کشی و کارتن جابجایی اثاثیه کارتن کالابر از کیفیت بالایی برخوردار است و ظرفیت و مقاومت آن برای بسته بندی لوازم مختلف تست شده است.

لزوم بسته بندی در اسباب کشی

بسته بندی یک اقدام بسیار مهم در اثاث کشی و باربری است. تمامی اقلامی که قرار است در طول حمل اثاثیه به خانه جدید انتقال یابد باید بسته بندی شود. اقلامی که قابلیت قرار گرفتن در کارتن برای اسباب کشی و جعبه‌ها رادارند. بهتر است درون کارتن برای اسباب کشی قرار گیرند و بسته بندی شوند. سایر اقلام بزرگ‌تر که داخل جعبه قرار نمی‌گیرند. مثل مبلمان و امثال آن را با روش‌های دیگر مثل استفاده از پلاستیک‌های حباب‌دار می‌توان بسته بندی کرد. بسته بندی با استفاده از کارتن برای اسباب کشی کاری است که نیاز به سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی دارد. احتمالاً زمان زیادی نیز از شما وقت می‌گیرد. اما در عوض شانس موفقیت شما در طول جابجایی اثاثیه منزل و عدم خسارت و شکستن افزایش می‌یابد. در اتوبار و باربری کارتن کالابر باتجربه‌ای کافی در این زمینه خدمت شما هستیم.

کاربردهای کارتن بسته بندی

از کارتن ها می‌توان در بسته بندی موارد مختلفی استفاده کرد. در کل هر وسیله ریزودرشت که در منزل داشته باشید را می‌توان در کارتن‌های کوچک و بزرگ بسته بندی کرد. برای مثال:

  • بسته بندی کتاب
  • بسته بندی کفش
  • بسته بندی لباس
  • بسته بندی مواد غذایی
  • بسته بندی ظروف چینی و وسایل آشپزخانه

و انواع دیگر وسایل را به‌خوبی می‌تواند در کارتن حمل بار قرارداد و برای یک حمل‌ونقل اسباب و اثاثیه سریع و ایمن آماده کرد.

استفاده از کارتن برای اسباب کشی ایمنی حمل اثاثیه را افزایش خواهد داد.

نکات مهم در استفاده از جعبه بسته بندی

در بسته بندی اقلام سنگین از کارتن بسته بندی اسباب کشی بزرگ استفاده نکنید.چراکه سبب می‌شود تا کارتن‌ها سنگین شوند. و جابجایی آن‌ها برای شما دشوار خواهد شد.

کارتون‌های متوسط و مقاوم قطعاً بهترین انتخاب خواهند بود. اگر مجبور به استفاده از کارتن بسته بندی اسباب کشی بزرگ هستید می‌توانید تا یک وزن عادی داخل کارتن حمل بار را با کتاب پرکنید. و سایر فضای خالی جعبه را با وسایل سنگین‌تر پر نمایید. این اقلام می‌تواند شامل

  • سی‌دی‌ها
  • توپ‌های جوراب و دستکش
  • بالش و کوسن

و ... باشد.

برای جلوگیری از خیس شدن وسایل داخل جعبه‌ها می‌توانید از کیسه‌های زباله استفاده کنید. این کیسه‌ها را داخل جعبه قرار دهید تا از نفوذ آب به درون آن جلوگیری نمایید. و سپس کتاب‌های حساس و سایر وسایلتان را داخل آن قرار دهید. و سپس در کیسه را ببندید. و در کارتن برای اسباب کشی را بسته بندی نمایید.

کارتن کالابر درفروش لوازم بسته بندی اثاثیه مانند کارتن حمل اثاثیه تخصص دارد. این شرکت دارای مجهزترین وسایل و ابزارها برای بسته بندی و اسباب کشی است. همچنین انواع خاصی از جعبه اسباب کشی و اتوبار شامل؛

  • کارتن بسته بندی اسباب کشی رگال دار
  • کارتن حمل بار و باکس مخصوص حمل مواد غذایی
  • کارتن بسته بندی اسباب کشی 5 لایه مخصوص وسایل حساس
  • کارتن حمل بار و کارتن اسباب کشی مخصوص وسایل الکترونیکی

را نیز ارائه می‌نماید.

کامل‌ترین تجهیزات بسته‌بندی

کامل‌ترین مجموعه از انواع کارتن حمل بار و کارتن برای اسباب کشی را از اتوبار و باربری کارتن کالابر بخواهید.اگر به کارتن برای بسته بندی وسایل الکتریکی نیاز دارید بهتر است به ما اطلاع دهید. ارائه انواع جعبه جهت:

  • بسته بندی تلویزیون
  • بسته بندی سیستم‌های صوتی
  • بسته بندی انواع لوازم الکتریکی

از خدماتمان است.

توجه نمایید که نحوه استفاده از کارتن جهت حمل بار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. برای استفاده بهینه از جعبه‌ها می‌توانید بسته بندی وسایل را به ما محول نمایید. با اعزام نیروی متخصص و ارائه انواع تجهیزات بسته بندی در خدمت شما هستیم.





:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: